fbpx

Kako postati grafički dizajner u 5 koraka

Grafički dizajneri su vizuelni pripovedači. Kombinacijom slika i reči prenose informacije koje bude interesovanje publike. Grafički dizajneri koriste različite elemente u svom radu, između ostalog to su oblici, boje, linije i teksture. U dela koja kreiraju dizajneri spada sve od postera preko pakovanja za proizvode do logoa i animacija.

Grafički dizajn je ključni deo za marketing nekog brenda ili kompanije, a grafički dizajneri su stručnjaci za kreiranje vizuelno privlačnih radova koji prenose poruku nekog brenda i izazivaju emociju kod kupaca.

Pa hajde da vidimo kako možete da postanete grafički dizajner u 5 koraka.

1. Naučite osnove grafičkog dizajna

Da biste postali grafički dizajner pre svega treba da naučite osnove grafičkog dizajna. Da biste postali dobar dizajner potrebno je vreme i dosta planiranja. Takođe, treba da postanete stručni u primeni dizajnerskih teorija i principa.

Grafički dizajneri treba da uzumu u obzir elemente kao što su linije, oblici, boje, prostor, tekstura, proporcije i mnoge druge. Svi ovi elementi utiču na vaš dizajn i utiču na to kako se publika oseća.

2. Upišite kurs grafičkog dizajna

Kurs grafičkog dizajna će vas naučiti osnove dizajna i pomoći vam da razvijete svoje veštine preko rada na projektima. Zahvaljujući kursu grafičkog dizajna stupićete u kontakt sa mentorima i vršnjacima čija povratna informacija može da bude neprocenjiva dok razvijate svoje veštine.

Većina kurseva za grafički dizajn obuhvata teme kao što su teorija boje, tipografija, prikaz tj. layout, kao i programi za dizajn.

U zavisnosti od toga koliko je kurs obiman, neki kursevi će vas podučiti o istoriji grafičkog dizajna, iskustvu korisnika, kao i o principima izrade sajtova.

Postoji mnogo različitih kurseva za grafički dizajn. Neki imaju strukturu akademskih kurseva, a neki su online kursevi koji nude više fleksibilnosti svojim polaznicima. U svakom slučaju, bitno je da izaberete onaj kurs koji vama najviše odgovara.

3. Savladajate ključne alate za grafički dizajn

Postoji dosta različitih alata koje koriste grafički dizajneri, ali najviše rade sa određenim programima kao što su Adobe Photoshop, Illustrator ili Indesign. Tako da možemo da kažemo da je Adobe komplet programa postao nezamenljiv pri radu mnogih grafičkih dizajnera. Ovi programi imaju mnoge knjige i uputstva koja objašnjavaju kako se koriste, ali pre svega preporučujemo da prvo pogledate Adobe vebsajt i njihove tutorijale.

4. Radite na svojim projektima da biste razvili veštine za dizajniranje

Nakon što steknete znanje o principima rada u grafičkom dizajnu i kada naučite da koristite osnovne alate, vreme je da vežbate. Najbolji način da razvijete svoje veštine i da ovladate programima za grafički dizajn poput Photoshopa jeste da vežbate.

Za početak, možete da počnete sa dizajniranjem reklama ili logoa za izmišljene ili prave kompanije. Takođe možete da pogledate postojeći dizajn nekog brenda ili kompanije i da onda napravite svoju verziju tog dizajna. Ovakav zadatak je dobra vežba kada dizajnirate za određenu ciljnu grupu. Još jedna korisna opcija jeste da volontirate za neki brend ili kompaniju da biste stekli više pravog iskustva.

5. Napravite portfolio koji će da istakne vaše najbolje radove

Dobar portfolio je neophodan za svakog grafičkog dizajnera. U portfolio možete da uključite projekte koje ste završili dok ste pohađali kurs grafičkog dizajna. Takođe, možete da uključite lične ili poslovne projekte. Koncentrišite se na to da vaš portfolio izgleda kvalitetno, a ne da ima mnogo radova.

Vaš portfolio će ostaviti prvi utisak na moguće poslodavce ili klijente tako da izaberite radove koji dobro prikazuju vaše dizajnerske veštine i interese.

Vrste grafičkih dizajnera

Postoji tri vrste grafičkih dizajnera, a to su dizajneri koji rade za jednu firmu, dizajneri koji sarađuju sa agencijom preko koje dobijaju klijente i freelance dizajneri.

Dizajneri koji rade u kompaniji

Ova vrsta dizajnera radi za jednu kompaniju ili brend. Obično imaju niz veština pri dizajniranju koje odgovaraju različitim potrebama kompanije za koju rade. Njihovi zadaci se menjaju i u njih spadaju sve od dizajniranja kampanja za marketing nekog proizvoda do dizajniranja kataloga ili logoa. U zavisnosti od obima kreativnog tima u kompaniji u kojoj rade ovi grafički dizajneri mogu da rade sa timom drugih dizajnera, a mogu i da budu jedini dizajner unutar kompanije.

Kada radite kao dizajner za jednu firmu obično radite od 9 do 17 i dobijate platu svakog meseca s obzirom da radite po utvrđenom rasporedu. Jedan od glavnih zadataka grafičkih dizajnera koji rade u firmama jeste da razumeju za kakvu ciljnu grupu kreiraju sadržaj. Zato je bitno da kreiraju dugoročne ideje i strategije za dizajn, kao i da stalno unapređuju svoje  znanje.

Dizajneri koji rade u agenciji

Ova vrsta dizajnera radi sa nizom različitih brendova i klijenata zato što agencije kontaktiraju klijenti. Agencija je onda posrednik koji će spojiti klijenta sa grafičkim dizajnerom. Dizajneri koji rade u agencijama zato moraju da se prilagode raznolikom ukusu svojih klijenata. Uglavnom rade na kratkotrajnim projektima kojima je cilj da se kreira određena kampanja. Dizajnerski rad preko agencija može da zahteva da se istovremeno radi sa nekoliko klijenata.

U agencijama obično radi nekoliko vrsti dizajnera. Svaki od ovih dizajnera ima oblast za koju je stručan. Rad u agenciji je odličan način da se radi sa drugim dizajnerima i da se stekne utisak o njihovom kreativnom procesu. Ovo može da bude posebno korisno za mlade dizajnere koji imaju priliku da uče od iskusnih dizajnera.

Freelance grafički dizajneri

Frilenseri su sami sebi šefovi i upravljaju svim delovima poslovanja od samog dizajniranja do kontakta sa klijentima i izdavanja računa. Rade sa nizom različitih klijenata na različitim projektima. Uspešni frilenseri imaju dobru motivaciju i smisao za biznis.

Frilenseri takođe imaju veliku fleksibilnost pri radu zato što mogu da žive i rade gde žele, kao i da kreiraju sopstveni raspored. Mogu da biraju koje projekte će da prihvate, a koje da odbiju mada je bitno da se izgradi solidna baza klijenata kada se prvi put krene sa radom.

Osim što se baše grafičkim dizajnom, frilenseri treba da se posvete reklamiranju sopstvenih usluga i upravljanju administrativnim zadacima. Frilenseri takođe uvek treba da osmatraju tržište u potrazi za novim klijentima i poslovnim prilikama. Nekada će se desiti da se takmiče sa više dizajnera oko poslovnih prilika. Takođe, plata frilens dizajnera može mnogo da zavisi od vrste i količine rada koji obavljaju na mesečnom nivou.

Saveti kako da postanete grafički dizajner

  • Stalno učite i razvijajte svoje dizajnerske veštine
  • Osmislite svoj brend i reklamirajte se – Smislite ime za svoj biznis i ostvarite onlajn prisustvo. Takođe, radite na kreiranju što boljeg portfolija.
  • Nađite klijente – Jako je važno da što pre nađete prve klijente da biste krenuli da radite i razvijate svoju karijeru. Klijente možete da nađete na sajtovima sa oglasima za frilensere ili da se okrenete svojoj ličnoj mreži poznanika.
  • Uradite što bolje svoje prve projekte – Potrudite se da impresionirate prve klijente vašim veštinama jer će onda biti veća šansa da će vas zaposliti drugi put ili da će vas preporučiti svojim kolegama.
  • Prihvatite svaki posao – Kada prvi put počinjete sa poslom bitno je da prihvatite što više poslovnih prilika da biste izgradili bazu klijenata. Kada imate dobru bazu klijenata onda možete da birate projekte na kojima ćete da radite.
  • Tražite preporuke – Dobra preporuka je često najbolji način da dobijete nove klijente. Kada završite projekat i impresionirate klijenta možete da ih pitate da vas preporuče svojim kolegama.

Blended Learning Kurs

Podelite ovaj tekst

Prijava za kurs

Nakon popunjene prijave kontaktiraće vas neko iz SkillUp tima.