fbpx

Posao od kuće – ideje kako zaraditi novac od kuće

Da li biste voleli da zarađujete novac dok ste u pidžami? 

Možda želite da radite dok istovremeno putujete svetom? 

Svako od nas se neretko našao u istim cipelama – potreban vam je dodatan novac kako bi ispunili neke svoje ciljeve, ili povećali finansijsku sigurnost na dugoročnom planu. U oba slučaja, idealno je vreme za početak nove karijere. Iako je globalna pandemija virusa promenila svet kakav smo oduvek poznavali, na nama je da naučimo kako da preuzmemo kontrolu nad našim životima, našim načinom života i ličnom srećom. 

Celokupna šteta koju je pandemija izazvala u svetu još uvek ne može da se izmeri, a mnoge promene nam tek slede. Međutim, na polju rada pandemija može doneti i neke pozitivne ishode. Mnoge vizionarske kompanije već su prepoznale potencijal modela rada od kuće, najviše zbog smanjenih troškova prostora jer zaposleni već imaju sopstvene kancelarije – dnevnu sobu, kafić ili bilo gde drugo na svetu gde postoji internet. Ako niste navikli na posao od kuće, “remote” rad bi mogao biti potpuno novi doživljaj za vas. Mogli biste se zaljubiti u svoju novu poslovnu rutinu toliko da više nikada ne poželite da se vratite u kancelariju, ili se odlučiti samo za povremene poslove kao dodatan izvor prihoda, izbor je u potpunosti na vama. 

U nastavku teksta ćemo navesti ideje kako zaraditi novac od kuće i poređati ih prema težini, odnosno vremenu koje vam je potrebno da ovladate veštinom i počnete da zarađujete više novca svakog meseca, stoga nastavite da čitate i napravite korak dalje ka profesionalnom i ličnom razvoju. 

Social Media Manager - Menadžer društvenih mreža

Opis posla: Menadžer društvenih mreža upravlja prisustvom organizacije na društvenim mrežama  razvijanjem strategije, kreiranjem relevantnog sadržaja, analizom podataka, olakšavanjem korisničke podrške i upravljanjem projektima i marketing kampanjama. 

Mnogi kada čuju izraz menadžer društvenih mreža zamisle posao od kuće u kojem neko leži na kauču i kači neke slike. 

Međutim, menadžeri društvenih mreža predstavljaju kompaniju na društvenim mrežama, odnosno predstavljaju njihov “glas”. Ovi stručnjaci pružaju organizacijama smernice potrebne za povećanja njihovog prisustva na društvenim mrežama, kreiraju i održavaju promocije brendova i marketing kampanje na nekoliko različitih društvenih mreža, često u isto vreme. Menadžer za društvene mreže ne bavi se samo objavama – takođe prati analitiku društvenih mreža koristeći besplatne ili plaćene alate, ali i odgovara na pitanja i komentare u skladu sa “tonom” brenda, odnosno načinu komunikacije sa ciljnom publikom. Menadžeri društvenih mreža svakodnevno rade na stvaranju novih sadržaja za svoje klijente, neprestano uvodeći inovacije i mereći koliko su te ideje uspešne. 

Neretko rade sa drugim kreativnim odeljenjima, poput marketing odeljenja, odnosa s javnošću i dizajna, kao i sa pravnim odeljenjem, kako bi koordinisali marketinške kampanje sa tekućim inicijativama organizacije. Od menadžera društvenih mreža se očekuje da bude u toku sa novim trendovima i novostima iz kompanije i industrije, ali i da veoma dobro poznajete model po kojem funkcionišu društvene mreže na kojima radite. To pre svega znači da se od vas zahteva da efikasno vladate komunikacionim veštinama. Posebno je važno znati da objasnite kako vaš rad na društvenim mrežama može uticati na poslovanje kompanije i širenje svesti o brendu. 

Međutim, da biste to znali potrebno je jasno definisati ciljnu publiku, odnosno idealnog kupca za kompaniju (eng. Buyer persona). Persona kupca je fiktivni prikaz idealnog kupca na osnovu istraživanja tržišta i realnih podataka o već postojećim kupcima. Ne možemo dovoljno naglasiti koliko je definisanje persone esencijalno za svaku marketing strategiju koju budemo navodili u nastavku teksta, pa i za društvene mreže. Ukoliko ne znate kome se zapravo obraćate, sav dalji marketinški napor će biti uzaludan i vaša zarada će stagnirati. 

Kada kreirate personu razmotrite detalje poput:

  • Starost
  • Lokacija
  • Jezik
  • Potrošačka moć 
  • Interesi
  • Izazovi
  • Faza života

Za B2B (eng. Business to business) takođe uzmite u obzir veličinu kompanije i ko donosi odluke o kupovini. Na društvenim mrežama vi plasirate poruke stotinama ili hiljadama pratioca – kako ćete znati da će poruka efikasno odjeknuti u njihovim mislima? Definisanjem persone izbeći ćete greške u samom tonu i načinu obraćanja, kako pisanog tako i vizuelnog. Na primer: ako prodajete VR naočare vi ciljate milenijalce i obraćate im se jezikom koji oni razumeju. Sa druge strane, takvo obraćanje bi bilo kontraproduktivno ukoliko vodite profile na društvenim mrežama privatnoj klinici. 

Profesionalni savet: Nikada se ne obraćajte svima, već isključivo ciljnoj publici i to u jednini, odnosno kao da se obraćate jednoj osobi koja to čita. Na taj način stiče se prisniji odnos i persona će bolje prihvatiti poruku. 

Težina: lako.

Life Coach - Životni trener

Opis posla: Životni trener je profesionalac koji pomaže ljudima da napreduju u svom životu kako bi bili ispunjeniji, poboljšali međuljudske odnose, i unapredili karijeru i svakodnevni život. 

Ako volite da pomažete drugima da ostvare svoj puni potencijal i ujedno želite da obavljate posao od kuće, razmislite o tome da postanete životni trener. Iako se možda može učiniti da posao životnog trenera podrazumeva veštinu slušanja i saosećanja, postati životni trener je poslovna odluka i zahteva da steknete legitimitet. 

Pre nego što postanete životni trener i legne vam prva zarada, trebali biste da pronađete svoju nišu i odatle izgradite svoju reputaciju. Većina životnih trenera fokusira se na profesionalni, lični ili romantični život ljudi. Drugi istražuju dalje i pomažu im da naprave promene u vezi sa zdravljem, kao što su ishrana i planovi vežbanja, ili da otkriju svoju duhovnu stranu. Nesumnjivo ćete se, kao životni trener, dotaknuti više od jednog od ovih područja bez obzira na vaš centralni fokus. 

Jednom kada pronađete svoju specijalnost – koja će vam verovatno biti očigledna, na osnovu onoga o čemu se osećate ugodno razgovarati sa klijentima – bićete u boljoj poziciji da u skladu sa tim prodajete svoje znanje i vreme. Baš kao što se od lekara traži da nastave školovanje kako bi zadržali kompetencije i naučili o novim praksama, životni treneri bi trebali tražiti mogućnosti za izgradnju veština kako bi osigurali da ostanu na vrhuncu svojih sposobnosti i pruže najbolju moguću uslugu svojim klijentima.

Trebali biste neprestano čitati, pohađati seminare i radionice, a takođe vam je neophodna i veština javnog nastupa. Najbolji način da saznate o mogućnostima kontinuiranog obrazovanja je da budete aktivni u zajednici životnih trenera. Pitajte druge trenere šta rade da nauče nove veštine i tehnike i pronađite zajedničke grupe na društvenim mrežama.

Danas mnogi životni treneri rade posao od kuće uz pomoć “face-to-face” razgovora preko interneta, tako da ne postoji fizička barijera za dobijanje klijenata pogotovo ako dobro govorite barem 2 jezika, čitav svet je vaše potencijalno tržište. 

Težina: lako.

Copywriter

Opis posla: Copywriter je pisac koji piše sa namerom da ubedi i utiče na publiku, čitaoca, da kupi robu ili uslugu. Imaju urođeno razumevanje ljudskog nagona i znanje kako da rečima i sugestijama utiču na donošenje odluka. 

Ako uživate u pisanju, razmislite o tome da svoje veštine primenite na posao od kuće koji će vam doneti veću zaradu, jer su čitavom internetu potrebni pisci – od online prodavnica, malih preduzeća i organizacija do velikih kompanija. 

Dužnosti copywriter-a mogu da uključuju:

  • Email komunikacija
  • Medijske kampanje
  • Opisi proizvoda
  • Bilbordi
  • Pisanje za društvene mreže
  • Blog pisanje

Pisanje za blog je najčešći vid usluge koju copywriter-i pružaju radeći posao od kuće. Dok se ostale stavke pišu sa namerom da se čitalac brzo pokrene na neku akciju, na primer da kupi proizvod ili zakaže termin, blog se više odnosi na pružanje dragocenih informacija čitaocima iz ciljne grupe. 

Blog je veoma važan deo marketinga, digitalnog i tradicionalnog. To znači da pišete članke za internet u kojima delite vredne informacije kako biste privukli pažnju publike. Na taj način širite svest o brendu, povećavate reputaciju kompanije u niši u kojoj posluju, i kupci će znati gde mogu da vas pronađu za određeni proizvod ili uslugu kada odluče da kupe. Alternativno, možete i sami voditi sopstveni blog i time svoj rad usmeriti isključivo ka građenju sopstvenog domena na kojem možete biti aktivni i zarađivati od reklama. 

Srećom, copywriter-i ne moraju previše da ulažu u opremu. Sve što vam je potrebno su računar, pristup internetu i Microsoft Word (Google Doc ćete najviše koristiti zbog praktičnosti). Ako se pitate kako početi sa pisanjem postoji samo jedan odgovor – čitajte. Kao i svaki drugi posao i pisanje zahteva kontinuitet u radu kako biste poboljšali svoju veštinu i samim time više naplatili svoj rad, a pisanje se najbolje uči kroz neprestano čitanje i pisanje. Uz beskonačno blog članaka, časopisa, magazina i knjiga koje internet nudi inspiraciju je lako pronaći.

Težina: srednje.

Grafički dizajner

Opis posla: Koristi tekst i slike za prenošenje informacija i ideja, odnosno oblikuje vizuelne aspekte web stranica, knjiga, časopisa, pakovanja i još mnogo toga. 

Postati slobodni grafički dizajner nije lak zadatak, ali potpuno vredan truda. Posao od kuće ima brojne benefite – određivanje sopstvenog rasporeda, rad na projektima do kojih vam je stalo, biti sam svoj šef. Ako uz to primenjujete umetnost u kojoj uživate, zarada će neizostavno doći, a vi ćete biti ispunjeniji radeći posao od kuće koji volite. 

Internet je pun oglasa koji traže kreativce za najrazličitije stvari, od izrade brošura i štampe za print do digitalnih formata za internet. Međutim, prvo morate naučiti sam zanat pre nego počnete da uživate u prednostima koje posao od kuće kao grafički dizajner može da vam donese. 

Grafički dizajn je karijera u kojoj veštine plaćaju račune. Kao i svaki posao, postoje esencijalne veštine koje svi dizajneri moraju da savladaju da bi ostvarili svoj san i napravili iskorak u karijeri. Tehničko znanje koje se najviše traži za karijeru slobodnog grafičkog dizajnera su veštine iz Adobe Photoshop-a, Adobe InDesign-a i Adobe Illustrator-a. Dobra vest je što su ovi programi kompatibilni, čime ćete biti još efikasniji u radu. 

Adobe InDesign je vodeći softver za kreiranje letaka, brošura, časopisa, novina, e-knjiga i interaktivnih PDF fajlova. Projekti napravljeni pomoću InDesign-a mogu se deliti u digitalnom i štampanom formatu, a verovatno nećete nikada sresti grafičkog dizajnera koji nije majstor InDesign-a.

Adobe Photoshop je najpopularniji program za uređivanje i manipulaciju fotografijama na tržištu. Budući da je Photoshop prvenstveno dizajniran za profesionalce, može biti izazovan za korišćenje početnicima. Međutim, ne morate da razumete sve funkcionalnosti Photoshop programa kako biste ga koristili na efikasan način i zakoračili u svet web dizajna i grafičkog dizajna. 

Adobe Illustrator je softver koji predstavlja standard kada su u pitanju dizajn i ilustracije u vektorskom formatu. Illustrator vam omogućava da kreirate gotovo sve, od dizajna za web i aplikacije do logotipa, ikonica, ilustracija knjiga, pakovanja proizvoda i bilborda.

Dakle, kada se pitate kako zaraditi novac od kuće imajte na umu: savladavanje sva tri alata pomoći će vam da steknete znanje za mnoge izazove grafičkog dizajna koje je potrebno svakoj industriji, i naposletku to znanje brže unovčite radeći posao od kuće. Da biste postali slobodni grafički dizajner, moraćete da neprestano razvijate veštine, znanje i izgradite svoj portfolio.

Težina: srednje.

Video editor

Opis posla: Video producent je medijski profesionalac koji snima neobrađene video zapise i uređuje ih po dužini, zvuku i kvalitetu. Takođe primenjuje principe procesa snimanja filma, kao što je montaža snimaka, da ispriča priču ili usmeri radnju gledaoca u željenom pravcu. 

Širok spektar industrija koristi video sadržaj za marketing i svoje poslovne potrebe, a to može značiti mnoštvo mogućnosti za slobodne video urednike. Video montažeri obraćaju pažnju na detalje i efekte elemenata kao što su zvuk ili osvetljenje, a oni mogu prilagoditi boje ili osvetliti scene tokom procesa uređivanja kako bi proizveli vizuelno privlačan video proizvod.

Osim produkcije marketing videa u svrhu promocije, slobodni producent može montirati video dokumentarce, muzičke spotove, događaje ili venčanja. Zbog širokog spektra mogućnosti koje posao od kuće kao video producent donosi, savetujemo da se prvo odlučite za žanr. Odabir žanra može da vodi misaoni tok uređivanja video zapisa, ubrzati proces montaže i pomoći vam da izgradite bolji portfolio

Međutim, mana video produkcije u odnosu na prethodno pomenute poslove je u tome što zahteva veće početno ulaganje. Biće vam potreban računar visokih performansi sa dovoljno jakim procesorom i RAM memorijom, dovoljno mogućnosti CPU ili GPU za renderovanja video zapisa, video kamera visoke rezolucije i softver za uređivanje video zapisa. Naravno, nije neophodno obezbediti u samom početku svu opremu visokog kvaliteta, pogotovo kada vaše znanje nije na dovoljno visokom nivou da uopšte možete iskoristiti njen pun potencijal. 

Težina: srednje.

SEO stručnjak

Opis posla: SEO stručnjak koristi istraživanje i analizu da poboljša rangiranje web stranice na pretraživačima kao što je Google. On pronalazi najpopularnije i najrelevantnije ključne reči koje se koriste u upitima pretraživača i optimizuje web stranicu kako bi se rangirala na visokoj poziciji. 

Ako mnogo vremena provodite na internetu verovatno ste naišli na akronim “SEO”. Mnogi vlasnici biznisa, marketing stručnjaci i poslodavci koji traže pisce za svoje blog članke ili web stranice navode SEO iskustvo kao uslov. Ali šta je SEO i kako zaraditi novac od kuće sa tom veštinom? Zašto kompanije i klijenti često žele isključivo SEO pisce? 

SEO je skraćenica od Search Engine Optimization i odnosi se na optimizaciju web sajtova za pretraživače. SEO je sastavni deo sveobuhvatne strategije digitalnog marketinga i pomaže da se vaš web sajt pojavi među prvim rezultatima kada korisnik otkuca određenu ključnu reč u pretraživač. Verovatno vam nije strano da koristite internet pretraživače, kao što su Google ili Yahoo. Ljudi ih koriste sve vreme za traženje informacija na internetu. Pretraživači koriste složene algoritme kako bi na najbolji način pogodili koje web stranice sadrže informacije koje tražite i prikazuje ih prema relevantnosti. Ako pišete članak ili na neki drugi način kreirate sadržaj koji će biti objavljen na internetu, vaš je posao da ga rangirate visoko u rezultatima pretrage kako bi vas korisnici pronašli i time povećali organski saobraćaj ka web sajtu. Krajnji cilj optimizacije jeste povećanje biznisa i generisanje većeg broja kupaca/klijenata. 

Kao što smo naglasili, algoritmi koji određuju koji sadržaj će se prikazati kada korisnik izvrši pretragu složeni su, i stalno se razvijaju. Zbog toga je za uspešnu SEO strategiju potrebna određena veština i stručnost za koje su kompanije spremne da plate ukoliko znate ne samo da se krećete ovim terenom, već i da izrađujete sadržaj koji će im poboljšati rangiranje na pretraživačima. Kao SEO profesionalac imate potpunu slobodu da radite svoj posao od kuće ili odakle god želite, a kontinuiranim usavršavanjem razvićete veštinu koja je potrebna svakoj industriji, niši i kompaniji. 

Težina: teško.

SEO obuka često je finansijski zahtevna, međutim ako ste potpuni početnik možete započeti sa edukacijom od kuće na sledećom YouTube kanalu:

Front-end programer

Opis posla: Front-end programer kreira interaktivne web stranice prilagođene svim veličinama ekrana koristeći HTML, CSS i JavaScript, a primarni cilj mu je da zadovolji korisničko iskustvo. 

Kada čujete za “posao od kuće” zasigurno prvo pomislite na programera. Ipak, od svih poslova koje smo naveli u tekstu iznad trebaće vam najviše vremena da savladate veštine koje su vam potrebne za rad na Front-end razvoju strana, ali ako uspešno to uradite možete očekivati da će vam zarada biti dosta veća. 

HTML (HyperText Markup Language) čini strukturu svake web stranice, bez obzira koliko je stranica kompleksna. HTML je polazna tačka za Front-end programiranje, i tek kada njega savladate možete preći na sledeću faza vašeg posla, a to je CSS. CSS (Cascading Style Sheets) je opisni jezik koji se koristi za oblikovanje HTML dokumenata, odnosno CSS opisuje kako HTML elementi vizuelno treba da se prikažu krajnjem korisniku. Naposletku, kada završite sa radom u HTML-u i CSS-u vreme je da se pozabavite JavaScript kodovima. JavaScript je skriptni jezik koji vam omogućava da primenite složene funkcije koje web stranicu čine dinamičnom, pa tako sve što se na sajtu pomeri na određenu akciju – klik, skrol i slično, JavaScript kod stoji iza toga. 

Ukoliko bismo posmatrali Front-end programiranje kao ljudsku anatomiju, HTML bi bio skelet, CSS fizički izgled, a JavaScript mišići. Dobra polazna tačka za učenje osnovnih kodova je w3schools platforma. 

Težina: teško.

Posao od kuće i posao iz kancelarije glavne razlike

Teško je zaključiti da li je posao od kuće stil života ili drugačiji metod rada, jer su vam za rad potrebne iste veštine i u kancelariji i izvan nje. Danas kompanije često kombinuju posao od kuće i rad u kancelariji, pa i jedno i drugo može biti privremeno i imati krajnji datum. Uzmimo na primer kompanije koje dozvoljavaju zaposlenima da rade od kuće samo petkom. Kada radite posao od kuće poslodavcima i klijentima nije važno da li se nalazite u dnevnoj sobi ili bašti kafića, sve dok ste operativni i možete da prisustvujete video pozivima i učestvujete u svakodnevnim radnim aktivnostima. 

Ljudi često poistovećuju posao od kuće sa osećajem izolacije i usamljenosti. Međutim, ako ste barem jednom radili od kuće znate da to uopšte nije slučaj, čak naprotiv. Možete organizovati svoje radno vreme onako kako vama odgovara, mnogo fleksibilnije nego kada biste svakoga dana putovali na posao, pa na taj način možete više vremena provoditi sa porodicom i prijateljima. Međutim, odgovor na pitanje kako zaraditi novac od kuće ima samo jedan odgovor – sticanje relevantnih veština. Ako i vi želite da budete sami svoj šef i organizator svog vremena, prijavite se na neki od kurseva na SkillUp platformiprvoj platformi na balkanu koja polaznicima pruža revolucionarni blended learning model učenja. Blended learning model učenja koristi kombinaciju online edukacije sa tradicionalnim učenjem uz profesora, zbog čega pruža najefikasnije rezultate za samo 3 do 4 nedelje i predstavlja cenovno optimalnije rešenje. Ako mislite da ste spremni da se upustite u remote rad, pogledajte aktuelne oglase za posao od kuće na ovom linku

Podelite ovaj tekst

Prijava za kurs

Nakon popunjene prijave kontaktiraće vas neko iz SkillUp tima.